Jak najszybciej wrócić do swojej figury po 9mc

Jak najszybciej wrócić do swojej figury po 9mc

Ciąża przeważnie wiąże się z zyskaniem paru zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, aby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną wagę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się ścisłą dietą. Ciało ciężarnej potrzebuje trochę więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną wagę są codzienne spacery z wózkiem. Przyniosą one profity zarówno matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać dawną wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.

Internet